Moderne kunst, Filmset en Chocolade - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Romie Leenen - WaarBenJij.nu Moderne kunst, Filmset en Chocolade - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Romie Leenen - WaarBenJij.nu

Moderne kunst, Filmset en Chocolade

Door: RomieinDublin

Blijf op de hoogte en volg Romie

18 Oktober 2011 | Ierland, Dublin

Afgelopen weekend is Aleid vanuit Londen langsgekomen en hoewel het een kort bezoekje was, was het erg gezellig om nog eens bij te kletsen en om verhalen uit te wisselen.
We hebben ook nog wat sightseeing gedaan, zo zijn we naar het Irish Museum of Modern Art geweest,een heel mooi gebouw(zie foto's) met een binnenplaats waar je U tegen zegt. Ik dacht dat er voornamelijks schilderijen zouden hangen van Ieren met namen als Byrne of O'Brien, waarvan je je vervolgens vertwijfeld afvraagt: hee, lijkt dat niet op een tekening die ik vroeger op de kleuterschool heb gemaakt? Maar er hingen niet alleen schilderijen,nee, er hingen ook foto's en wandversieringen, en je kon een soort strip in filmvorm bekijken van iemand die duidelijk gefrustreerd was. Daarnaast kon je een soort satirische sketches bekijken (à la Draadstaal), maar dan iets serieuzer. Er was zeg maar geen "Ruben, een spontane jongen uit het Noorden van het land"-filmpje, maar er werden wel verschillende types uitgebeeld in een soort reportage-achtige setting.
Tja, het blijft moderne kunst..
We zijn trouwens ook nog naar de Christ church cathedral geweest, een kerk in het centrum van Dublin. Deze kerk heeft blijkbaar de grootste grafkelder van Engeland en Ierland, wat natuurlijk een enorme eer is, als je het mij vraagt. Nou, dus wij gingen daar kijken en wat vonden we: costuums die waren gedragen door de acteurs in The Tudors. Bleek dat een groot deel van de opnames (o.a. om de binnenkant van de Tower of London te filmen) in dezelfde kerk was opgenomen. Eigenlijk waren we dus gewoon op een filmset!
Dat is in ieder geval een stuk cooler dan zeggen: Oh, ik ben naar een kerk geweest...haha ;)
Mijn weekend kon in ieder geval niet meer stuk. Zeker niet omdat het ook nog stralend weer was. Sinds maandag is dat wel even anders. Hoewel het vandaag zonnig was, was het nog steeds erg koud. Gelukkig is er de Soup Dragon die heerlijke zelfgemaakte soepen verkoopt met brood en een stuk fruit voor €3.
Om lekker op te warmen een vitamineboost te krijgen na een chocoladefestijn dat de Zwitserse groep studenten had achtergelaten..

• 19 Oktober 2011 - 08:29

Anniek:

ha Romie,

vet joh, op de set van de Tudors! Leuk ook dat Aleid langs kwam. Ik merkte ook toen ik bij haar langs ging dat t goed is om weer ff iemand van thuis te zien, al is t maar voor een weekendje.

x

• 19 Oktober 2011 - 09:44

Marjo:

Hallo Romie,
    Als kersverse oma heb ik gelukkig toch nog tijd om jouw reisverslagen te lezen. Het verslag van afgelopen Romie-Aleid-weekend is weer de moeite waard. Je kunt zo goed omschrijven wat je ziet en wat je daarbij beleeft, dat ik als het ware mee kan kijken. De foto's maken het plaatje dan rond. Compliment hoor! Het is vooral fijn om te lezen dat je van alles onderneemt en geniet. Als je een stage in het buitenland zo kunt beleven verrijkt dat je leven. Dat was het weer voor vandaag, groetjes en tot de volgende keer,
    Marjo en Peter

• 19 Oktober 2011 - 14:37

Mutti:

hallo lieve Romie,
    leuk dat Aleid bij je is geweest; dan ben je volgens mij meer toerist, samen ga je makkelijker dingen bekijken dan in je eentje.
    Met de filmset van de Tudors heb je wel erg geboft!! dat is de tweede keer dat je dichtbij de Tudors bent geweest; ga denkelijk de serie maar eens bekijken ..
    heel veel plezier volgende week met je zus Melanie
    dikke knuffel
    mutti

• 20 Oktober 2011 - 20:25

Annie :

Hoi romie, Leuk dat je vriendin langs is gekomen en dat jullie weer van alles ondernomen hebben. En heb je ooit die film van de Tudors gevolgd? daar ben ik ooit met Piet eens aan begonnen, maar daar kwam geen einde aan, die had iedere week een andere vrouw, dat kon je niet bijhouden dus zijn we gestopt met het volgen van de serie. Leuk dat Melanie volgende week komt logeren, kunnen jullie lekker bij kletsen, veel plezier samen. Groetjes van Annie en Piet