My little black donkey.. - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Romie Leenen - WaarBenJij.nu My little black donkey.. - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Romie Leenen - WaarBenJij.nu

My little black donkey..

Door: RomieinDublin

Blijf op de hoogte en volg Romie

16 Januari 2012 | Ierland, Dublin

.. dat waren de woorden die op het bordje stonden van het Merriam Hotel in Kinvara, een typisch Iers dorpje waar we onze laatste stop hadden voordat we terug gingen naar Dublin na een lange, maar leuke dagtrip naar o.a. de Cliffs of Moher.
Mij was het overigens niet eens opgevallen, dat bordje. Tara, mijn huisgenootje wees me haarfijn op de vertaling van de Ierse woorden. We begrepen niet zo goed waarom dat bordje er hing. Misschien een gevalletje van 'lost in translation'?
Maar goed, we gingen het hotel binnen, want we hadden wel zin in een warme chocomel met mini-marshmellows (dat maakt het toch net iets lekkerder). Het was een lange dag geweest, want de wekker ging om half 6 die ochtend.We moesten namelijk om twintig voor 7 in het centrum zijn, van waar onze bus vertrok. Onze gids, Patricia, klonk heel erg vrolijk ondanks het vroege tijdstip en vertelde onderweg vanallerhande verhalen over de omgeving. We reden namelijk niet alleen over de snelweg, de route die we aflegden ging deels over kronkelende weggetjes door kleine dorpjes en inmense natuur. Het was een mooie, heldere en zonnige dag, waardoor we het landschap vanuit de bus goed konden zien. Onze eerste stop was in Limerick City. Deze stad kwam heel erg slaperig op mij over, hoewel het een studentenstad was volgens onze gids. Maar door de recessie waar Ierland tegenwoordig onder lijdt, zijn de straten vrij leeg en lijkt er niet veel leven te zijn op zaterdagmorgen.
Na een korte stop gingen we weer verder richting de Cliffs, het hoofddoel van onze reis. Toen we aankwamen bij de bestemming, werden we bijna weggeblazen door de harde wind, maar nu was ik er niet meer zo verbaasd over. We waren namelijk vlakbij de kust en en stonden boven op torenhoge rotsen. Dan is het niet zo gek dat het waait... We gingen eerst het bezoekerscentrum binnen, waar we wat meer te weten kwamen over de flora en fauna in dit natuurgebied en het ontstaan van de Cliffs.
Daarna stonden we letterlijk aan de afgrond. Met de wind in het gezicht probeerde ik een beetje mijn eigen Planet Earth-beeld te vangen in foto. Het is namelijk het soort natuur dat je in Nederland nergens tegenkomt en ik vond het dus zeker de moeite waard om dit eens gezien te hebben.
Na het bezoek aan de Cliffs gingen we door naar Doolin, een dorpje waar we, zoals gebruikelijk in Ierland, gingen lunchen in de lokale pub. Die was compleet uitgerust met open haard, wat wel fijn was na die wind en kou op de rotsen.
Ik had wel trek en bestelde de Irish Beef burger, een enorme zelfgemaakte burger (getuige de vorm), zo bleek, met een riante hoeveelheid dikgesneden frieten. Een echte stevige maaltijd dus. De helft van de burger heb ik in de bus opgegeten haha!
Het was het allemaal waard, ik ben blij dat mijn andere huisgenoot, Ciaran, deze trip heeft aanbevolen (zijn woorden waren: "Don't leave Ireland without visiting the Cliffs of Moher"). Ik had het voor geen goud willen missen.
Groetjes,
Romie.
P.S. Ik zal straks proberen wat foto's te uploaden, de techniek laat me wat in de steek op het moment.

  • 16 Januari 2012 - 20:44

    Pa:

    Ha die Romie,
    Leuk dat je deze trip samen met je huisgenoot gemaakt heb. Je hebt me door je verhaal nieuwsgierig gemaakt en ik ben dan ook benieuwd naar de foto's. Misschien is my little black donkey wel een soort merknaam, als my little pony. Ofwel ook een soort speelgoed en wellicht is het hotel voorheen een speelgoedfabriek geweest. Je merkt wel dat je verhaal mijn fantasie prikkelt. Tot over anderhalve week, groetjes pa.

  • 16 Januari 2012 - 22:07

    Yvon:

    Heey Romie,

    Leuke trip! Zin in warme chocomel met marshmallows komt me erg bekend voor! (vooral in die gevallen wanneer je 30 min in de kou staat te wachten op een bus die niet komt opdagen ;-)
    Ben benieuwd naar de foto's!

    Nu is het voor jou echt aftellen met de laatste stage dagen voor de boeg...geniet nog even van de (relatieve) rust van avonden zonder huiswerk en tot heel snel!

    Liefs Yvon

  • 17 Januari 2012 - 09:17

    Anniek:

    wat een prachtige foto's weer! Begin een beetje spijt te krijgen dat ik niet ook naar Ierland ben gekomen:-p.
    veel plezier nog met de laatste loodjes.
    x

  • 18 Januari 2012 - 15:19

    Marjo:

    Hallo Romie,
    Alweer bedankt voor dit mooie reisverslag. Jij kunt heel goed beschrijven wat je ziet en ervaart. Dat is echt een gave. Jij hebt de afgelopen maanden toch veel mooie plekken van Ierland gezien. Mochten wij ooit Ierland als vakantiebestemming kiezen, dan zul jij ons zeker genoeg tips kunnen geven.
    Wij wensen je nog een fijne afronding van je stageperiode en een voorspoedige thuisreis.
    Groetjes en tot ziens,
    Marjo en Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Stage in Dublin

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2012

Slàn go fóill Eire / Goodbye Ireland

16 Januari 2012

My little black donkey..

04 December 2011

Hollywood: Irish style

15 November 2011

Galway Girl

07 November 2011

Zondag
Romie

Actief sinds 05 Juli 2011
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 30380

Voorgaande reizen:

16 Juli 2012 - 25 Augustus 2012

Au Pair Nottingham

22 Augustus 2011 - 26 Januari 2012

Stage in Dublin

30 Oktober 2016 - 30 November -0001

Wonen en werken in Dublin

Landen bezocht: