Zondag - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Romie Leenen - WaarBenJij.nu Zondag - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Romie Leenen - WaarBenJij.nu

Zondag

Door: RomieinDublin

Blijf op de hoogte en volg Romie

07 November 2011 | Ierland, Dublin

Een van de grote voordelen van het wonen in een stad als Dublin is dat je ook op zondag kunt winkelen. En nee, niet zoals in Nederland eens in de maand (waarvan je altijd vergeet wanneer het nou ook alweer was: de eerste zondag van de maand of de laatste?)! Het is hier iedere zondag koopzondag. Oké, so far, so good… Maar buiten het zeer ruime winkelaanbod in het stadscentrum van Dublin, is er ook nog het Dundrum Shopping Centre. Ik hoorde die naam het voor eerst na de hevige regenval van twee weken terug, toen bleek dat dit winkelcentrum veranderd was in een soort binnenzwembad. Gelukkig hebben Dubliners gevoel voor humor en stond er prompt een elektronisch verkeersbord met de tekst: “Dundrum is like totally like flooded guys” om nietsvermoedende shopaholics te waarschuwen. En ik dacht nog: goh, dat zal wel een oud gebouw zijn; zag op internet ook filmpjes van de enorme waterstroom die naar binnenging…
Maar ik kon er niet meer naast zitten! Wat bleek namelijk: het Dundrum Shopping Centre is ’s lands grootste winkelcentrum met zo’n 120 winkels, restaurants, een bioscoop en zelfs een ijsbaan. Ideaal voor als je niet weet wat je moet doen op zondagmiddag!
Dat was dus precies wat mij overkwam afgelopen zondag. Ik was namelijk van plan om een beetje cultuur te snuiven op die dag maar door bovengenoemde regenval vinden er momenteel werkzaamheden plaats om een ingestorte brug te herstellen. Hierdoor rijden er geen treinen tussen Connolly (aan de noordkant van de rivier de Liffey) en Bray (aan de zuidkant van de Liffey). En laat Bray nou toevallig de bestemming van mijn keuze zijn… Het beloofde namelijk een zonnig weekend te worden en ik vond dat wel een uitnodiging om nog eens tripje te maken naar een leuk plaatsje, maar helaas. Gelukkig had ik nog een andere optie, namelijk Dun Laoghaire (spreek uit als Dun Lierie), maar –hoe toevallig- dit lag op dezelfde route!
Vanuit het stadscentrum was het slechts 15 minuten met de LUAS (light rail/tram) naar Dundrum en ik kreeg ineens weer een hele andere kant van Dublin te zien. Het was zo’n mooie herfstdag, ik heb zelfs een foto genomen die misschien een beetje dat herfstige gevoel kan weergeven.
Dat die Ice Age maar zo lang mogelijk wegblijft! Als ik pinguïns wil zien en ijsberen ga ik wel naar de dierentuin of zet ik de BBC documentaire ‘March of the Penguins’ of ‘Planet Earth’ op.
Maar die heb ik al gezien, dus ja..

  • 07 November 2011 - 23:59

    Aleid:

    Hoi Romie,

    Wat makkelijk hè, als de winkels op zondag gewoon open zijn! Dat zal ik zeker weer missen als we weer in Nederland zijn.
    Maar wel leuk dat je eigenlijk per toeval dit winkelcentrum ontdekt hebt! Zo te horen is daar genoeg te doen voor als de treinen weer eens niet rijden.
    Groetjes Aleid

  • 08 November 2011 - 17:12

    Oma Ees:

    Romie, ik denk wel dat het je goed bevalt in Dublin en je ziet veel daar. Je doet meer beelden en ervaringen op nu je daar zo lang bent dan als je op vakantie zou zijn.
    Ik hoop dat dat zo blijft, je tijd daar begint al op te schieten. Ik zie dat je over 73 dagen weer thuis bent. De tijd dat je weg bent is snel omgegaan.
    heel veel groeten van Oma Ees

  • 09 November 2011 - 16:48

    Marjo:

    Hallo Romie,
    Dundrum Shopping Centre lijkt mij hét mekka voor mensen die graag winkelen. Leuk, dat je daar door omstandigheden terecht kwam. Uit je verslag blijkt dat je een heerlijke zondag hebt gehad, waarbij je niet alleen van het shoppen, maar ook nog van het herfstweer genoten hebt. Een mooie foto! In Limburg genieten wij ook van een fantastische herfst. Ik hoop dat je weer een goede week hebt met leuke extraatjes.
    Groetjes en tot de volgende keer,
    Marjo en Peter

  • 11 November 2011 - 12:45

    Romie Leenen:

    Even een update: de Ierse regering heeft 23 miljoen (!) Euro gespendeerd aan voorbereidingen voor de Big Freeze, die misschien wel nooit gaat komen dit jaar. De voorspellingen zijn namelijk veranderd en het zou een vrij milde winter worden... Zoals ik al eerder zei: het weer is toch echt een hot topic hier..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Stage in Dublin

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2012

Slàn go fóill Eire / Goodbye Ireland

16 Januari 2012

My little black donkey..

04 December 2011

Hollywood: Irish style

15 November 2011

Galway Girl

07 November 2011

Zondag
Romie

Actief sinds 05 Juli 2011
Verslag gelezen: 1791
Totaal aantal bezoekers 30384

Voorgaande reizen:

16 Juli 2012 - 25 Augustus 2012

Au Pair Nottingham

22 Augustus 2011 - 26 Januari 2012

Stage in Dublin

30 Oktober 2016 - 30 November -0001

Wonen en werken in Dublin

Landen bezocht: