Wolkbreukje... - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Romie Leenen - WaarBenJij.nu Wolkbreukje... - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Romie Leenen - WaarBenJij.nu

Wolkbreukje...

Door: RomieinDublin

Blijf op de hoogte en volg Romie

25 Oktober 2011 | Ierland, Dublin

Hee,

Sinds gisteren heeft Dublin te maken met een zogeheten 'wolkbreuk', wat ervoor heeft gezorgd dat zowat de hele stad onder water staat. Sommige Dubliners hadden via Twitter de Dublin City Council geadviseerd om een kanodienst op te stellen in plaats van het reguliere openbaar vervoer, dat zowat plat ligt. Gelukkig konden Melanie en ik vandaag gewoon met de bus naar het centrum komen, ik kreeg pas door wat een chaos het verkeer was toen ik op m'n stage kwam en de hele tijd telefoontjes kreeg van leraren/medewerkers die zeiden dat ze niet op tijd op het werk konden zijn. Logisch als je je weg moet vinden door 18 mm regenval (de hoeveelheid die normaal in 1 maand valt) OP DE FIETS! Ja ja, jullie lezen het goed, sommigen kwamen gewoon in regenpak en al, als verzopen katten binnen op de fiets. Maar ja, de fiets rijdt tenminste, de treinen reden niet vanmorgen... De bussen reden gelukkig wel, maar ik hoorde dat sommigen met de benen omhoog in de bus moesten zitten vanwege het pierenbadje dat zich op de busvloer had gevormd. Maar goed, ze reden! "That's Ireland" voegden een paar collega's lachend eraantoe. Nou, ik probeer in ieder geval m'n hoofd boven water te houden (letterlijk) ;)

  • 25 Oktober 2011 - 17:16

    Annie En Piet:

    Hoi Romie, Nou jullie hebben echt Hollands weer dus, alleen veel erger als ik het goed begrijp. Want hier valt het tot nu toe nog al mee, is wel een buitje gevallen maar als dat alles is. Hopenlijk kun je wel met Melanie samen iets ondernemen anders zou dat jammer zijn, want ze heeft natuurlijk niet aan rubberlaarzen gedacht!! We wensen jullie in ieder geval heel veel plezier samen toe. Héél veel groetjes van Annie, Piet en ook van Oma Lies die op bezoek is.

  • 25 Oktober 2011 - 17:37

    Pa :

    Tja, Dublin heeft met deze wolkenbreuk wel het internationale nieuws gehaald. Is toch wel weer iets. Collegae kwamen al na het nieuws informeren hoe het met jou ging in de blank staande stad. Kun je nagaan hoe Dublin in de gaten wordt gehouden. In ieder geval kan niemand zeggen dat het een stoffige stad is.
    Houd je haaks en houd de voeten droog en het hoofd koel (moet wel lukken met die temperaturen). Groetjes, ook aan Melanie,
    Pa

  • 25 Oktober 2011 - 17:41

    Marjo:

    Hallo Romie,
    Een wolkbreuk ... dat is beslist een extraatje van Dublin voor Melanie. Zoals je de situatie beschrijft, lijkt me dat toch een belevenis. Leuk om je zusje in het buitenland te kunnen ontvangen. Ik hoop dat Dublin na de wolkbreuk nog wat zon voor jullie in petto heeft.
    Nog een paar fijne, gezellige dagen en veel groetjes,
    Marjo en Peter

  • 25 Oktober 2011 - 21:35

    Yvon:

    Heey Romie,

    Wat een super leuk stukje! (voor mij tenminste om te lezen ;-) Als je erin zit lijkt het me toch wat minder.
    Hopelijk is het rond de jaarwisseling wat droger. Lijkt me zo moeilijk vuurwerk kijken als je omhoog staart in de regen!
    Heel veel plezier deze week samen met Melanie.

    Liefs Yvon

  • 26 Oktober 2011 - 04:38

    Olga:

    Hm.. dat klinkt als een vervelend euvel, zo'n wolkbreuk. Volgens deze website is het daarbij ook nog maar eens zo'n 4-12 graden in Dublin. Zou het een voorbode zijn van 'ice age'? ;-)
    Alles goed verder op je stage?

    X

    Ps. Volgens mij heb ik jou per ongeluk gebeld, toen mijn telefoon (het zal ook eens niet) onvergrendeld in mijn tas zat. Ik hoop dat je het niet gemerkt hebt....

  • 26 Oktober 2011 - 05:56

    Mams:

    Hallo Romie en natuurlijk nu ook Melanie,
    Gelukkig dat jullie een brelly hebben, alleen houdt die je voeten niet droog als het zo erg regent. We kunnen Dublin nu wel op t nieuws volgen. Hopenlijk houdt de regen niet aan en wordt het deze week nog wat droger.
    Hopenlijk hebben jullie veel plezier en kun je samen met Melanie wel nog de geplande uitjes doen.
    Dikke kus
    Mams

  • 26 Oktober 2011 - 09:45

    Romie Leenen:

    Bedankt voor alle reacties :) Ik heb gelukkig niet zo heel veel last van de regen gehad (de bus naar mijn huis reed nog gewoon en we hadden geen overstromingen in huis). Overigens denk ik dat dit eerder Ice Age The Meltdown is geweest :P

  • 26 Oktober 2011 - 21:00

    Aleid:

    Hey Romie,
    Ik las al in de Metro over alle regen die er in Dublin was gevallen en was al benieuwd hoe het met jou ging. Gelukkig maar dat jou bus dan nog reed! Hopelijk is is het weer binnenkort weer beter.
    x Aleid

  • 31 Oktober 2011 - 10:00

    Anniek:

    zo, dat klinkt best heftig die wolkbreuk, als er zelfs kano's worden ingeschakeld.. leuk dat je zus er was, jullie hebben vast een leuke week gehad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Stage in Dublin

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2012

Slàn go fóill Eire / Goodbye Ireland

16 Januari 2012

My little black donkey..

04 December 2011

Hollywood: Irish style

15 November 2011

Galway Girl

07 November 2011

Zondag
Romie

Actief sinds 05 Juli 2011
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 30385

Voorgaande reizen:

16 Juli 2012 - 25 Augustus 2012

Au Pair Nottingham

22 Augustus 2011 - 26 Januari 2012

Stage in Dublin

30 Oktober 2016 - 30 November -0001

Wonen en werken in Dublin

Landen bezocht: