Mini Ice Age - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Romie Leenen - WaarBenJij.nu Mini Ice Age - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Romie Leenen - WaarBenJij.nu

Mini Ice Age

Door: RomieinDublin

Blijf op de hoogte en volg Romie

11 Oktober 2011 | Ierland, Dublin

Hee!
Het is alweer dinsdag en oh mijn god, wat ik nu weer heb gelezen... Ierland zou te maken krijgen met een mini-ijstijd komende maanden. Dat betekent veel sneeuw en ijzige kou. Ik hoop echt dat dat niet doorgaat, want degenen die mij een beetje kennen weten dat ik daar een hekel aan heb. Het is weer is nu nog oke, hoewel regenachtig, maar het is in ieder geval niet koud op dit moment.
Toevallig heb ik de documentaire March of the Penguins gezien, over pinguins op de Noordpool die temperaturen overleven van -70 graden celsius. Leuk om te kijken hoor, maar ik wil er zelf geen deel van uitmaken. Ik dacht dat het afgelopen winter in Nederland al slecht uit te houden was, maar hier kan het wel -25 graden worden. Nee, dat heb ik niet verzonnen, mijn collega vertelde me dat. Ze vertelde verder dat vorig jaar ook alle verkeer zo'n beetje stil lag, en dat ze zelf 2 uur heen en 2 uur terug moest lopen naar het werk!! Ik denk dat ik na 2 uur lopen in de sneeuw uitgegraven moet worden en dan op vol vermogen in een sauna ontdooid moet worden.
Goed, nu is het weer hier ook gespreksonderwerp nummer 1. Het is nog even afwachten of de voorspellingen kloppen. Maar mocht Dublin daadwerkelijk insneeuwen, dan kunnen we nog altijd proberen of we met alle medewerkers groepskorting krijgen in het naastgelegen hotel. Vast wel. Er komt toch geen hond naar Ierland met zo'n weer.
Maar de Ieren zullen zichzelf wel warmhouden met Jameson's. Of Guinness. En anders wel Irish coffee. Met apple tart. Ik denk dat ik alvast ga hamsteren...

  • 11 Oktober 2011 - 17:04

    P.L.A.Ritchi:

    Romie dit is ook bij ons op het nieuws geweest.
    Het zou wel een heel strenge winter gaan worden. Maar ja ze zeggen zo veel. Zo zijn er ook mensen (en niet de eerste de beste) die voorspellen, dat de wereld in 2012 zal vergaan.

    Enfin we hebben gelukkig een warme sjaal en de heisse klaar liggen.

    Trouwens Romie mijn complimenten voor jou leuke en bijzonder goed geschreven stukjes en impressies. Heb je er al eens aan gedacht om te gaan schrijven?

    Groeten van Marjo en Peter

  • 11 Oktober 2011 - 17:43

    Pa Sjef:

    Ha die Romie,
    Volgens mij hebben ze dit maar snel verzonnen, zodat niemand meer maalt om het dramatisch verlopen rugby-tournooi. En als het onverhoopt toch waar blijkt te zijn, dan moet je inderdaad maar aan de guinness; je weet nu waar de fabriek ligt. De kans is groot dat ik je dan nog eens kom opzoeken. Ik denk dat we dan maar een iglo voor de ingang bouwen....
    Warm regards, pa.

  • 12 Oktober 2011 - 07:24

    Anica:

    Hee Romie, wie weet, misschien ga je dadelijk wandelen nog leuk vinden :) Kun je bij terugkomst in Nederland gezellig met je oudste nicht en nieuwe achterneefje of -nichtje gaan wandelen. Succes met de kou!

    Groetjes Anica

  • 12 Oktober 2011 - 15:52

    Romie Leenen:

    Bedankt voor het compliment :)

    Klopt, ze zeggen zoveel.. Het is inderdaad nog maar afwachten of het allemaal waar is wat er gezegd/geschreven wordt. Maar het weer is nu eenmaal iets wat de Ieren bezighoudt. Anderen praten over politiek, het nieuws, de economie.. In Ierland praten ze over het weer haha :P
    Of over rugby, maar dat is nu even niet het geval na de resultaten van afgelopen zaterdag ;)

  • 13 Oktober 2011 - 17:09

    Annie:

    Hoi Romie,
    Die documentaire van die pinguins heb ik ook gezien, was wel mooi hé maar wel koud. brrrr. Ik zie je echt niet 2 uur door de kou ploeteren, niet je favoriete bezigheid hé. Trouwens ik moet Oom Peter gelijk geven, het schrijven gaat je geweldig af, echt boeiend. Wij gaan nu een weekendje wandelen met Wim en Nicole en de weersvoorspellingen zijn goed. Lieve groetjes van Annie en Piet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Stage in Dublin

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2012

Slàn go fóill Eire / Goodbye Ireland

16 Januari 2012

My little black donkey..

04 December 2011

Hollywood: Irish style

15 November 2011

Galway Girl

07 November 2011

Zondag
Romie

Actief sinds 05 Juli 2011
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 30392

Voorgaande reizen:

16 Juli 2012 - 25 Augustus 2012

Au Pair Nottingham

22 Augustus 2011 - 26 Januari 2012

Stage in Dublin

30 Oktober 2016 - 30 November -0001

Wonen en werken in Dublin

Landen bezocht: