Oxford in de regen, scones en verjaardag - Reisverslag uit Nottingham, Verenigd Koninkrijk van Romie Leenen - WaarBenJij.nu Oxford in de regen, scones en verjaardag - Reisverslag uit Nottingham, Verenigd Koninkrijk van Romie Leenen - WaarBenJij.nu

Oxford in de regen, scones en verjaardag

Blijf op de hoogte en volg Romie

13 Augustus 2012 | Verenigd Koninkrijk, Nottingham

Heey iedereen,

Vorig weekend zijn we met z'n allen naar Oxford geweest. Na ongeveer 2 uur rijden kwamen we aan en we hadden nog even tijd voordat de stadswandeling met gids begon.
Ik heb die tijd gebruikt om mijn favoriete koffie bij Starbucks te halen en wat rond te lopen door de kleine straatjes van Oxford. Marleen, Stephen en de kinderen hebben ondertussen het natuurhistorisch museum bezocht waar de kinderen naar de opgezette dinosaurussen konden kijken.

De stadswandeling was zo'n 10 minuten bezig toen het ineens begon te stortregenen. De gids zei nog: "Ja, ik heb een tijd in Afrika gewoond en dit laat me denken aan de monsoon-regens daar" - nou, daar waren we vet mee. Ik was eerst nog blij dat ik m'n paraplu mee had genomen, maar die hielp ook niet meer echt bij de hoeveelheid regen die viel.
Ondanks het slechte weer hielden we toch vol. De wandeling ging langs verschillende colleges, locaties waar Harry Potter en Lewis opgenomen is.

De week leek weer voorbij gevlogen te zijn en voordat ik het wist was het alweer mijn verjaardag. Zaterdag ben ik met Anniek, die een weekend op bezoek kwam, naar Birmingham geweest. We zijn naar de Back to Backs geweest, wat huizen waren die met de achterkant aan elkaar vastzaten. Vroeger woonden hier mensen (zo van 1830 tot en met de jaren 60 van de vorige eeuw), maar nu is het in beheer van de National Trust, die hier rondleidingen verzorgen. Wij gingen met een gids door de verschillende huizen en het leuke was dat de huizen zo waren ingericht zoals ze toen waarschijnlijk uitgezien moesten hebben.
Er lag zelfs brood en boter op de keukentafel.
Ook hebben we slaapkamers gezien met opgemaakte bedden. In sommgie gevallen moesten er vier kinderen in 1 bed liggen en als er nog een baby was en er was geen plaats voor een wiegje, maar dan werd die baby in een lade gelegd. Ja, een lade!
's Middags hebben we bij een heus Frans café gegeten, waar het personeel bijna rond leek te krioelen, zoveel waren 't er.

Zondags wilden we naar Lincoln gaan, maar achteraf bleek dat toch niet zo'n goed idee, want het zou 2 uur met de trein zijn en bovendien kwamen die treinen op zondag maar 1 x per twee uur. Daar hadden we geen zin in!
Dus besloten we om naar maar in Nottingham te blijven en de oudste pub van Engeland te bezoeken! Dat was wel apart om te zien, omdat de pub als het ware uit de heuvel leek te komen (hij zat half verborgen onder de grond).
's Middags hebben we geluncht bij The White Rabbit, een hele leuke kleine tearoom. Het was het soort plaats waar je wel een scone moet eten, maar we wilden ook lunchen, dus hadden we uiteindelijk sandwiches én scones.
Dat was natuurlijk weer een geval van je ogen groter dan je mond hebben.

's Avonds hebben we gebarbecued en hoewel het tussendoor even gemiezerd heeft, lieten we ons daar niet door tegenhouden. Tja, zoiets kun je verwachten in Groot-Brittannië.
Maar goed, na het eten was het dan eindelijk tijd voor mijn verjaardagscakejes (met kaarsjes) en Marleen had zelfs scones gebakken. Erg lekker! Voor degenen die het zich afvragen: het vieren van mijn verjaardag kwam zondag beter uit dus hebben ze me 'wijsgemaakt' dat mijn verjaadag zondag was. (komt jullie dat bekend voor, mama, papa??!!). Oh, en ik had ook, naast een zelfgemaakte kaart van Emily, een cadeautje gekregen: de eerste twee seizoenen van Downton Abbey. Ik was er in eeste instantie heel blij mee, totdat ik zag dat het blu ray discs waren. Blijkbaar dachten Marleen en Stephen dat wij thuis zo modern dat we daar een speler voor hebben. Maar helaas, dat is niet zo. Dus nu probeert Marleen ze nog te ruilen bij Amazon (ja dat is het nadeel van online shoppen).

Oh en ik wil iedereen die mij een kaartje / gelukswens voor mijn verjaardag heeft gestuurd bedanken, dat vond ik erg leuk om te lezen :)

Nog twee weken en dan kom ik alweer naar huis, de tijd gaat echt wel snel..

Groetjes Romie

  • 13 Augustus 2012 - 11:38

    Roos Leenen:

    hallo Romie,
    komt me inderdaad erg bekend voor dat je wordt wijsgemaakt dat je een andere dag je verjaardag hebt dan het eigenlijk is. fijn dat ze je verjaardag wel hebben gevierd met je en kaarsjes krijg je thuis niet meer op je gebak, dat is dus weer een pluspunt!!
    de tijd gaat inderdaad snel om...geldt voor ons ook.
    nog fijne weken gewenst en tot schjnell!!
    dikke knuffel
    jouw mutti

  • 13 Augustus 2012 - 13:55

    Pa:

    Ha die Romie,
    Toch nog je verjaardag kunnen vieren. Dat geschuif met die datum lukte nog in de tijd dat jullie zelf nog niet lezen en schrijven konden, maar bij een dame van 23 jaar.......
    Jammer dat oxford zo verregend is. Wel apart om te lezen dat net jij in Engeland op zoek gaat naar de oudste pub, hoewel je had wel wat te vieren natuurlijk.
    Maak er nog twee mooie weken van en dan zien we je graag weer in ons dorpje, waar geen starbucks is en geen scones worden verkocht, maar het (in ieder geval nu) wel prachtig wwer is. Groetjes, pa

  • 14 Augustus 2012 - 11:26

    Marjo:

    Hallo Romie,

    Weer mooie foto's en een gedetailleerd verslag van je belevenissen, heerlijk om te lezen. De tijd gaat inderdaad snel, nog 2 weken en je Nottingham-verblijf zit er weer op. Ik denk dat je het ook fijn vindt om weer thuis te komen en op zaterdag te genieten van To's frieten.
    Wij wensen je nog fijne weken en verheugen ons om je weer te zien en te luisteren naar je verhalen.

    Groetjes,
    Marjo en Peter

  • 22 Augustus 2012 - 20:49

    Janou En Anita:

    Hallo Romie,

    Leuk om je verhalen te lezen.
    Het zit er ver op. We denken dat je het wel naar je zin hebt gehad.
    Geniet van je laatste dagen en we zijn benieuwd naar je verhalen bij thuiskomst.
    Vele groetjes,
    Janou en Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Nottingham

Au Pair Nottingham

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2012

Laatste week!

13 Augustus 2012

Oxford in de regen, scones en verjaardag

04 Augustus 2012

The TV is tired

21 Juli 2012

Donkey Farm, Hannah en Mormonen

17 Juli 2012

Hi from Nottingham
Romie

Actief sinds 05 Juli 2011
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 30383

Voorgaande reizen:

16 Juli 2012 - 25 Augustus 2012

Au Pair Nottingham

22 Augustus 2011 - 26 Januari 2012

Stage in Dublin

30 Oktober 2016 - 30 November -0001

Wonen en werken in Dublin

Landen bezocht: