Hi from Nottingham - Reisverslag uit Nottingham, Verenigd Koninkrijk van Romie Leenen - WaarBenJij.nu Hi from Nottingham - Reisverslag uit Nottingham, Verenigd Koninkrijk van Romie Leenen - WaarBenJij.nu

Hi from Nottingham

Door: RomieinDublin

Blijf op de hoogte en volg Romie

17 Juli 2012 | Verenigd Koninkrijk, Nottingham

Hoi iedereen,

Ik ben gisteravond laat aangekomen in Nottingham. De vlucht had wat vertraging - om de een of andere reden konden ze niet vertrekken.
Nou ja, uiteindelijk kwam ik zo'n 15-20 minuten later aan dan gepland, wat nog te overzien was.
Stephen, de vader van mijn au pair kinderen kwam me ophalen en onderweg vertelde hij me al een ander over Nottingham en omgeving en we zagen een enorme kolencentrale langs de weg. Die zijn enorm vervuilend en daarom voeren milieu-activisten daar regelmatig actie.

Toen we thuiskwamen zat Marleen al klaar met thee en koekjes. We hebben nog even gepraat en kwam erachter dat de kinderen naar een zeer religieuze school gaan. Zelf is Marleen helemaal niet zo gelovig en Stephen al helemaal niet, maar blijkbaar hebben die katholieke scholen en goede reputatie.
Ze moeten ook regelmatig naar de kerk met de kinderen, want daar wordt aanwezigheid geregistreerd.
Stephen vertelde dat dat religieuze onderwijs nu al effect heeft op Emily. Hij vertelde dat ze een keer verdwaald waren en dat Emily zei: "Geen zorgen, God wijst ons de weg wel".
Tja, dat krijg je als je kind Maria- en Jozef-prenten in kleurt op school en 5 keer per dag bidt.

Overigens konden Marleen en Stephen er wel mee lachen haha.

Vandaag kon ik lekker uitslapen en nadat ik gegeten had, ben ik even gaan kijken of ik mijn laptop op het internet kreeg aangesloten, wat wonder boven wonder lukte!
Er is alleen geen WiFi, dus ik moet steeds naar de woonkamer om mijn laptop op de internetkabel aan te sluiten.
Laat me denken aan Leuven!

Trouwens, deze week gaan de kinderen nog naar school/crèche, dus kan ik even wennen aan de omgeving etc. en grotendeels m'n eigen gang gaan.
Vanmiddag gaat Frederick, de jongste, een halve dag naar school en ondertussen ga ik met Marleen en een ander au pair koffie drinken.
Een relax dagje dus.

Ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes Romie








  • 17 Juli 2012 - 11:05

    P.ritchi:


    Nou, nou. Betekent dit dat jij ook regelmatig naar de kerk moet?

    Zo zie je maar weer, kom je misschien toch nog in heaven.

  • 17 Juli 2012 - 11:45

    Danja:

    Veel plezier tijdens je au pair-schap, ik hoop dat t echt van die engeltjes blijken te zijn!

    Ik zit nu bij t kampvuur in Yulara, aka 'whoop whoop' of 'verwegistan' en het gaat vriezen vannacht, ruilen?

    Cheers!

  • 17 Juli 2012 - 13:50

    Marjo:

    Hallo Romie,
    Wat leuk dat je ons weer verslag uitbrengt van je belevenissen in Nottingham. Wij zijn reuze benieuwd.
    Ook heerlijk voor je dat je deze week ruimte hebt om je nieuwe omgeving te verkennen.
    Veel plezier en succes met de kids.
    Groetjes, Marjo

  • 17 Juli 2012 - 18:08

    Yvon:

    Heey Romie,

    Leuk verslag!
    Heel veel plezier de komende weken.

    Groetjes Yvon

  • 17 Juli 2012 - 18:49

    Anniek:

    Ha Romie,

    Leuk dat je weer een blog bijhoudt, leuk verhaal ook. Ik zal mijn map met kerkliedjes wel meenemen als ik kom over al een paar weken. :-p

    X Anniek

  • 18 Juli 2012 - 07:23

    Annelies:

    Hoi Romie,

    Wij wensen je hele fijne weken in Nottingham.

    Groetjes, Funs en Annelies

  • 18 Juli 2012 - 09:26

    Pa:

    Ha die Romie,
    Lekker relaxed thee met koekjes, alle rust, geen programma! Als het maar geen stilte voor de storm is :-) Geniet er maar van zo lang het kan.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Nottingham

Au Pair Nottingham

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2012

Laatste week!

13 Augustus 2012

Oxford in de regen, scones en verjaardag

04 Augustus 2012

The TV is tired

21 Juli 2012

Donkey Farm, Hannah en Mormonen

17 Juli 2012

Hi from Nottingham
Romie

Actief sinds 05 Juli 2011
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 30388

Voorgaande reizen:

16 Juli 2012 - 25 Augustus 2012

Au Pair Nottingham

22 Augustus 2011 - 26 Januari 2012

Stage in Dublin

30 Oktober 2016 - 30 November -0001

Wonen en werken in Dublin

Landen bezocht: