The TV is tired - Reisverslag uit Nottingham, Verenigd Koninkrijk van Romie Leenen - WaarBenJij.nu The TV is tired - Reisverslag uit Nottingham, Verenigd Koninkrijk van Romie Leenen - WaarBenJij.nu

The TV is tired

Blijf op de hoogte en volg Romie

04 Augustus 2012 | Verenigd Koninkrijk, Nottingham

Heey iedereen,

Het is alweer weekend en de week lijkt voorbijgevlogen te zijn. We hebben vanalles gedaan, van cupcakes gebakken (erg foolproof, het was een mix voor cupcakes) tot kleidieren gemaakt en geverfd. Vingerverf viel echter niet in de smaak, ze verfden liever met een penseel. Alhoewel Frederick het na 2 minuten wel welletjes vond.

We hebben deze week weer bezoek gehad, deze keer bleven ze maar 1 nacht, maar hadden wel 3 kinderen bij zich, wat natuurlijk best wel chaotisch is.
Ook heb ik mijn tweede full English breakfast gehad. Ja, echt, mijn TWEEDE. Ik moet zeggen dat het wel meevalt als je het rond een uur of half 10 eet. Zeker spek en ei. Potato waffles (wafels van aardappelen, zoals de naam al suggereert) zijn wel lekker. Worstjes blijft toch raar bij het ontbijt vind ik, maar vies zijn ze niet. Althans niet die die ik gehad heb.

Over eten gesproken: ik heb gisteren 'chips' (frieten!) en spare ribs gehad. Voor diegenen die mij een beetje kennen: spare ribs is echt een van mijn favorieten! Zeker met sweet chilisaus.
Ik ben de frieten zelf gaan halen bij de 'chippie' (ofwel friture), maar als ik zeg friture.. tja, dat is toch wel iets anders dan 't To.
Er liggen geen frikandellen, kroketten of andere snacks in de vitrine, nee, er ligt voorgebakken vis in de vitrine en de frieten zijn al klaar (ze worden niet vers gebakken).
Voordeel was wel dat het afhalen supersnel gaat.
Het is eigenlijk binnenlopen, de bestelling doorgeven (er was niemand), betalen en meenemen.
Stephen had frieten met zout en azijn, maar dat ging me toch iets té ver. Ik hou wel van salt & vinegar chips, maar frieten....nee bedankt!

Oké, ik denk dat ik nu wel genoeg verwarring heb gecreëerd met mijn chips/frieten-verhaal haha :P

Al met al had ik dus een goed begin van het weekend. Vandaag zijn we naar het Riverside festival geweest, wat eigenlijk leuker was voor kinderen dan voor volwassen. Of het komt omdat we naar de 'children's zone' zijn geweest haha :P Nou ja, ik had natuurlijk wel in mijn eentje rond kunnen gaan lopen, maar dan was ik er nu nog.
Er waren overigens echt wel leuke dingen te doen voor kinderen, waaronder knutselen, ballengooien, glijbanen en ze deelden gratis zakjes Haribo-snoepjes uit (ja daar was ik wel snel bij).

Morgen gaan we naar Oxford. Ik ben er nog nooit geweest, dus ik ben eens benieuwd.

Nu moeten we eerst de harddiskrecorder van de TV weer aan de praat zien te krijgen, want de kinderen hebben wat vaak op verschillende knopjes op de afstandsbediening geduwd, waardoor we nu dus alleen analoge tv hebben. Of, zoals Emily het verwoordde: "the TV is tired".
Ze mogen normaal gesproken een half uurtje tv kijken voordat ze naar bed gaan, maar dat zijn dan opgenomen kinderprogramma's. Nu konden ze die niet kijken omdat de harddiskrecorder niet meer werkte. Ze waren 'adult-tv' (aka een andere zender dan CBeebies, een Britse kinderzender) heel snel zat, dus hebben ze wat minder lang tv gekeken.

Achja, zo erg is dat niet haha.

Fijn weekend,

Groetjes Romie




  • 06 Augustus 2012 - 09:17

    Pa:

    Ha die Romie,
    Spareribs? Normaal gebruiken we die als je in een dip zit om je snel weer gelukzalig te zien.
    Leuke foto's met de cupcakes en overigens een verhaal met een groot eetgehalte. Ik kan me niets voorstellen bij frieten die al klaar zijn; stel je voor dat dit bij To zo zou zijn.
    Ik hoop dat Oxford de moeite waard is geweest en ik wens je een rustige week met die 2 kids en eventueel nog aanwaaiers.
    Groetjes,
    Pa

  • 08 Augustus 2012 - 10:02

    Aleid:

    Hoi Romie,

    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt daar! Leuk om zoals te lezen wat je allemaal met de kinderen doet. Nog heel veel plezier de komende weken!

    Groetjes,
    Aleid




  • 09 Augustus 2012 - 23:22

    Marjo En Peter:

    Beste Romie,

    Vol belangstelling volgen wij jouw belevenissen en verhalen.
    Je maakt wel het e.e.a mee.
    We lezen jouw berichten met veel plezier. Hoe was het in Oxford? We kennen deze plaats alleen van de door ons gretig gevolgde crimi's.
    Je uncle BJörn is er ook geweest en hij zegt, dat deze plaats de sfeer van de old boys and the university uitademt.
    Enfin we zijn benieuwd naar jouw indrukken.

    Marjo en Peter

    Oh ja het belangrijkste waren we nog vergeten( niet echt hoor) van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag zaterdag a.s
    Fijne dag in den vreemde


  • 11 Augustus 2012 - 21:22

    Anita:

    Hoi Romie,

    Zie ik net dat het vandaag de 11e is, hiep hiep hoera. Wel een beetje laat maar toch nog net op tijd.
    Proficiat met je verjaardag, ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad en misschien ook nog zonnig. Hier is het mooi weer dus dat is genieten.
    Nog hele leuke weken gewenst en tot gauw,
    Groetjes, Ger en Anita, Janou en Roel, Koen en een poot van Kyra.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Nottingham

Au Pair Nottingham

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2012

Laatste week!

13 Augustus 2012

Oxford in de regen, scones en verjaardag

04 Augustus 2012

The TV is tired

21 Juli 2012

Donkey Farm, Hannah en Mormonen

17 Juli 2012

Hi from Nottingham
Romie

Actief sinds 05 Juli 2011
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 30389

Voorgaande reizen:

16 Juli 2012 - 25 Augustus 2012

Au Pair Nottingham

22 Augustus 2011 - 26 Januari 2012

Stage in Dublin

30 Oktober 2016 - 30 November -0001

Wonen en werken in Dublin

Landen bezocht: